Sie befinden sich hier: Home / Publikationen / Publikationen 2016

Publikationen 2016

Bammé, Arno, Getzinger, Günter, Berger, Thomas (2016), Yearbook 2014 of the Institute for Advanced Studies on Science, Technology and Society, Vol 65,  Profil Verlag

Hofstätter, Birgit, Thaler, Anita (2016), Queer-feministische Technik-Didaktik, Queering MINT,  S. 179 - 189,  Verlag Barbara Budrich

Hofstätter, Birgit, Berger, Thomas, Thaler, Anita (2016), Proposed criteria for the evaluation of the scientific quality of mandatory rat and mouse feeding trials with whole food/feed derived from genetically modified plants. Vielfalt geschlechtergerechten Unterrichts: Ideen und konkrete Umsetzungsbeispiele für die Sekundarstufen,  S. 169 - 204 

Karner, Sandra, Bock, Bettina, Hoekstra, Femke, Moschitz, Heidrun, Thaler, Anita, Wiskerke, Han,  FOODLINKS: Building communities of practice for learning on sustainable food consumption and production. Knowledge Brokerage for Sustainable Development,  Greenleaf Publishing, 2016

AG Queer STS [Anslinger, Julian; Berger, Thomas; Hofstätter, Birgit; Kink, Susanne; Scheer, Lisa; Schlager, Jenny; Thaler, Anita, Wicher, Magdalena & Zanini-Freitag, Daniela] (2016). Forum Queer-Feminist STS. Online-Journal, Vol. 1, Download: www.queersts.com [10.5.2016]

Föger, Nicole, Garber, Karin, Grießler, Erich, Gschmeidler, Brigitte, Hafellner, Silvia, Sandra Karner, Wolfgang Polt, Falk Reckling, Helene Schiffbänker, Klaus Schuch, Anita Thaler, Matthias Weber, Katy Whitelegg, Doris Wolfslehner, Angela Wroblewski,Positionspapier ´Verantwortungsbewusste Forschung und Innovation, Juni 2016

Kerstin Schmidt, Janine Döhring, Christian Kohl, Maria Pla, Esther J. Kok, Debora C. M. Glandorf, René Custers, Hilko van der Voet, Jutta Sharbati, Ralf Einspanier, Dagmar Zeljenková, Jana Tulinská, Armin Spök, Clare Alison, Dieter Schrenk, Annette Pöting, Ralf Wilhelm, Joachim Schiemann, Pablo Steinberg: Proposed criteria for the evaluation of the scientific quality of mandatory rat and mouse feeding trials with whole food/feed derived from genetically modified plants. Archives in Toxicology,  S. 2287 - 2291,  Springer International Publishing, Juni 2016

Dagmar Zeljenková, Radka Aláčová, Katarína Ambrušová, Mária Bartušová, Anton Kebis, Jevgenij Kovrižnych, Zora Krivošíková, Miroslava Kuricová, Aurélia Líšková, Eva Rollerová, Viera Spustová, Elena Szabová, Jana Tulinská, Soňa Wimmerová, Mikuláš Levkut, Viera Révajová, Zuzana Ševčíková, Kerstin Schmidt, Jörg Schmidtke, Jose Luis La Paz, Maria Corujo, Maria Pla, Gijs A. Kleter, Esther J. Kok, Jutta Sharbati, Ralf Einspanier, Karine Adel-Patient, Armin Spök, Annette Pöting, Christian Kohl, Ralf Wilhelm, Joachim Schiemann, Pablo Steinberg, One-year oral toxicity study on a genetically modified maize MON810 variety in Wistar Han RCC rats (EU 7th Framework Programme project GRACE), Archives in Toxicology,  S. 2531 - 2562,  Springer International Publishing, Juni 2016

Jakelja, Luka, Wieser, Bernhard, Mayrhofer, Michaela Th.  (2016)
Wissensbasis regionaler Innovationssysteme, IFZ - Interuniversitäres Forschungszentrum für Technik, Arbeit und Kultur

Julie Smith, Gunilla Andersson, Robin Gourlay, Sandra Karner, Bent Egberg Mikkelsen, Roberta Sonnino, David Barling (2016) Balancing competing policy demands: the case of sustainable public sector food procurement, Journal of Cleaner Production,  Vol 112,  S. 249 - 256,  Elsevier SCI Ltd, Januar 2016

Thaler, Anita, Karner, Sandra, Wicher, Magdalena (2016), Knowledge transfer agents as catalysts for changing gender policies and practices in research.Proceedings of the GenderTime International Conference, September 29-30

Thaler, Anita (2016). Learning Organisations in Science and Research: The Role of Transfer Agents in Gender Equality Change Processes. Graz: IFZ Eigenverlag. Download: http://www.ifz.at/eng/Media/Dateien/Downloads-IFZ/Publikationen/Learning-Organisations-Transfer-Agents_Thaler-2016 [15.7.2016]

Thaler, Anita (2016). Bildungswege abseits von Geschlechterstereotypen ermöglichen. ExpertInnenbeitrag für die Webseite Elternbildung: https://www.eltern-bildung.at/expertenstimme/herausforderungen-im-erziehungsalltag/typisch-maennlich-oder-weiblich/bildungswege-abseits-von-geschlechterstereotypen-ermoeglichen/ [15.6.2016]

Thaler, Anita & Hofstätter, Birgit (2016). Was wurde aus dem ‚HTL‐Kolleg für Frauen‘? URL: http://www.sts.aau.at/Forschung/Frauen-Technik-Umwelt/Evaluation-von-Gleichstellungsmassnahmen-in-Naturwissenschaft-und-Technik [5.2.2016]

Ornetzeder, Michael; Wicher, Magdalena & Suschek-Berger, Jürgen (2016), User satisfaction and well-being in energy efficient office buildings: Evidence from cutting-edge projects in Austria. Energy and Buildings, 118, 18-26.