-
Knowledge transfer agents as catalysts for changing gender policies and practices in research, 2024
Thaler, Anita; Karner, Sandra & Wicher, Magdalena
-
Can participatory action research deepen the understanding of intersectionality in the field of biodiversity research?, 2024
Thaler, Anita & Karner, Sandra
-
Gemeinsam mit Transfer Agents nachhaltige Veränderungen herbeiführen, 2024
Thaler, Anita & Dahmen-Adkins, Jennifer
-
Methodological framework for intersectionality analysis, 2023
Thaler, Anita & Karner, Sandra (eds.)
-
Geschlechterwissen in und aus der außeruniversitären Forschung, 2023
Schiffbänker, Helene & Thaler, Anita
In: Ebersteiner, Raffaela, Wroblewski, Angela, Schaller-Steidl, Roberta (Hg.). Von der Geschlechterpolitik zur diversitätsorientierten Gleichstellungspolitik im österreichischen Hochschul- und Forschungsraum. Wien: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung, S. 253-266.
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum “Queer-Feminist Inclusion and Visibility”., 2023
Schlager, Jenny & Thaler, Anita (Hg.)
-
Studie zur Attraktivierung von Technik-Ausbildungen aus der Sicht diverser junger Menschen in Österreich, 2022
Thaler, Anita, Anslinger, Julian & Fiser, Scarlet
-
Saving lives with gender studies? Putting technofeminism into practice, 2022
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum “Academic Kindness”, 2022
Jauk-Ajamie, Daniela & Thaler, Anita (Hg.)
-
Co-producing gender equality knowledge – the CHANGErs’ approach., 2022
Thaler, A.; Dahmen-Adkins, J.; Karner, S.
In: J. Dahmen-Adkins & A. Thaler (Eds.), Customised CHANGE Co-Producing Gender Equality Knowledge in Science and Research (p. 12-19). doi: 10.17605/OSF.IO/9XPR2
-
Thaler, A.; Anslinger, J.
-
Anslinger, J.; Huber, J.; Haslgrübler, M.; Thaler, A. (Hrsg.)
-
The Hidden Potential: Gender in research funding of three strong innovators. In: Critical Issues in Science, Technology and Society Studies – STS Conference Proceedings 2021, Graz, 2021
Thaler, A.; Ashkenazi, M.; Baumert, M.; Haack, J.; Himi, H.; Karner, S.
-
Integrierte Koproduktion von Geschlechter- und Gleichstellungswissen im europäischen Forschungskontext, 2021
Dahmen-Adkins, J.; Karner, S.; Thaler, A.
-
Suschek-Berger, J.; Thaler, A.
-
White Paper: Gemeinsam KI-Zukunft gestalten. Methoden partizipativer Technikgestaltung für den fairen Einsatz von KI in Österreich.
dAIalog.at_White-Paper_0.pdf389.1 KB
, 2021
-
Change in research and in higher education institutions — forms of resistance in a research-action project., 2021
Diogo, S.; Jordão, C.; Carvalho, T.; Himi, H.: Ashkenazi, M.; Mešková, V.; Thaler, A.; Dahmen-Adkins, J.
-
Thaler, A.; Vogel, S.; Anslinger, J.; Frauenberger, C.; Bentegeac, P.; Fiser, S.; Krischkowsky; A. & Lindlbauer, A.
-
Thaler, A.; Anslinger, J.; Fiser, S.
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum, 2020
Jauk, D.; Hofstätter, B.; Thaler, A.; Wicher, M. (Hrsg.)
-
Queer-feminist issues in pandemic times, 2020
Jauk, D.; Hofstätter, B.; Thaler, A.; Wicher, M.
-
Doing queer families with technologies, 2020
Kink-Hampersberger, S.; Scheer, L.; Thaler, A.
-
Thaler, A.; Anslinger, J.; Ashkenazi, M.; Dahmen-Adkins, J.; Himi, H.; Karner, S.; Schlager, J.; Wicher, M.
IFZ Electronic Working Paper 1-2020
-
Technologische Kompetenz für alle? Interdisziplinäre Technikdidaktik mit emanzipatorischem Bildungsziel, 2019
Alexander F. Koch, Stefan Kruse & Peter Labudde (Hg.). Zur Bedeutung der technischen Bildung in Fächerverbünden. Multiperspektivische Beiträge aus Europa und Disziplinen. Springer Verlag
-
Gelebte Utopie: Mit Transdisziplinarität zu einer Technikbildung für alle? , 2019
Hofstätter, B.; Thaler, A.
Blätter für Technikgeschichte – Gender & Technik, Band 81. Technisches Museum Wien
-
Gesamtbericht zur Prozess- und Wirkungsevaluation des Projekts Kids4Wearables
Evaluationsbericht2.89 MB
, 2019
Thaler, A.; Jahrbacher, M.; Anslinger, J.
-
Co-producing gender equality knowledge in a European project setting, 2019
Dahmen-Adkins, J.; Karner, S.; Thaler, A.
-
What could possibly go wrong? About evaluating technology education projects, 2019
-
The Academic Feminist Fight Club, 2019
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum, 2019
Thaler, A.; Anslinger, J.; Wicher, M. (Hrsg.)
-
Interfaces of queer technologies and sexualities, 2019
Thaler, A.; Anslinger, J.; Wicher, M.
-
Hofstätter, B.; Thaler, A.
IFZ Electronic Working Paper 1-2019
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum , 2018
Thaler, A.; Jauk, D.; Scheer, L. (Hg.)
-
Mädchen, Buben und Technik: „Nur kein Drama bitte!“, 2018
-
"Queering Diversity" - In Search of the Queer and the Class in Academia and Research, 2018
Thaler, A.; Jauk, D.; Scheer, L.
-
IFZ Electronic Working Paper 1-2018
-
Queer-Feminist Science & Technology Studies Forum - Editorial, 2017
Thaler, A.; Hofstätter, B.
-
Betrachtung bildungspolitischer Coding-Initiativen aus queertheoretischer Perspektive, 2017
In: Buckermann, P.; Koppenburger, A. & S. Schaupp (Hrsg.). Kybernetik, Kapitalismus und Revolutionen. Emanzipatorische Perspektiven im technologischen Wandel. Münster: Unrast Verlag, 191-209.
-
„Damit kannst du keinen Blumentopf gewinnen!“ – Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung, 2017
In: Dahmen, J. & A. Thaler (Hg.). Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich. S. 11-20
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum, 2017
Hofstätter, B.; Thaler, A.
-
Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung, 2017
Dahmen, J.; Thaler, A. (Hg.)
Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich.
-
Wie durch gemeinsame Wissensproduktion in der Gender-Forschung soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung befördert werden kann, 2017
Karner, S.; Thaler, A.; Wicher, M.
In: Dahmen, J. & A. Thaler (Hg.). Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich. S. 127-141.
-
IFZ Electronic Working Paper 1-2017
-
Editorial “Making Kin”, 2016
Hofstätter, B.; Thaler, A.
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum, 2016
Anslinger, J.; Berger, T.; Hofstätter, B.; Kink, S.; Scheer, L.; Schlager, J.; Thaler, A.; Wicher, M.; Zanini-Freitag, D. (AG Queer STS)
-
Positionspapier "Verantwortungsbewusste Forschung und Innovation" Begriffsbestimmung, Herausforderungen, Handlungsempfehlungen, 2016
Föger, N.; Garber, K.; Grießler, E.; Gschmeidler, B.; Hafellner, S.; Karner, S.; Polt, W.; Reckling, F.; Schiffbänker, H.; Schuch, K.; Thaler, A.; Weber, M.; Whitelegg, K.; Wolfslehner, D.; Wroblewski, A.
-
Queer-Feminist Science & Technology Studies Forum - Editorial, 2016
Anslinger, J.; Thaler, A.; Hofstätter, B.; Jauk, D.; Menzel-Berger, T.; Zanini-Freitag, D.; Schlager, J.; Scheer, L.; Wicher, M.; Kink-Hampersberger, S.
-
Irritating, Intervening, Interacting: Doing Queer Science and Technology Studies, 2016
Hofstätter, B.; Thaler, A.
-
Thaler, A.; Hofstätter, B.
Ein Interview von Anita Thaler (IFZ, AG Queer STS) und Birgit Hofstätter (AG Queer STS) mit Gertrude Peinhaupt und Karoline Kohl (zam Steiermark GmbH, Regionalstelle nowa) [5.2.2016]
-
Bildungswege abseits von Geschlechterstereotypen ermöglichen. ExpertInnenbeitrag für die Webseite Elternbildung, 2016